خدمات تخصصی طراحی و پرینت سه بعدی در خوزستان

خدمات تخصصی طراحی و پرینت سه بعدی، شبیه سازی و مدلسازی پروژه های مهندسی و صنعتی

خدمات تخصصی طراحی و پرینت سه بعدی در خوزستان

خدمات تخصصی طراحی و پرینت سه بعدی، شبیه سازی و مدلسازی پروژه های مهندسی و صنعتی

مرکز طراحی و ساخت دیجیتال امیران
ارائه دهنده خدمات ابر نقاط و فتوگرامتری، اسکن سه بعدی ، مدلسازی سه بعدی Autocad , Solidwork , 3DsMax ،
پرینت سه بعدی صنعتی، FDM,SLA,DLP و ...



مهندس عبداللهی 09168908356

تولیدکننده  خودروی ِاسپرت آلمانی Porsche به چاپ سه بعدی برای تولید قطعات یدکی محدود، برای طیف وسیعی از پورشه کلاسیک روی آورده است. تولید افزودنی ، سازنده ی خودرو را قادر می سازد که قطعات صحیح را برای صاحبان مدل های پورشه کلاسیک ایجاد کند که ممکن است قطعات آن دیگر در دسترس نباشد. به هر حال موضوع تولید قطعات پورشه های کلاسیک با 3Dprinter می توند حاکی از اهمیت بالای این چاپگرها در حوزه مکانیک و تولید قطعات باشد.



به طور معمول قطعات یدکی برای مدل های پورشه کلاسیک با استفاده از ابزار اصلی قطعات تولید می شوند و اگر بخشی از قطعات مورد نیاز باشد، شرکت معمولا ابزار جدیدی برای این کار انتخاب می کند. با این حال بیش از 52.000 قطعه مختلف ساخته شده در محدوده پورشه کلاسیک وجود دارد. بنابراین اگر یک نسخه ی محدود از یک بخش نادر مورد نیاز باشد و اگر ابزار اصلی موجود نباشد صاحبان خودرو با درک دشواری مواجه می شوند که وسایل مورد علاقه ی خود دیگر قادر به کار نخواهد بود.

به این ترتیب تا همین امروز پورشه شروع به استفاده از چاپگرهای فلزی سه بعدی برای تولید قطعات محدود کرده است. طبق گفته ی این شرکت آزمایشات گسترده ای با تکنولوژی انجام شده است تا اطمینان حاصل شود قطعات جایگزین چاپ شده برای ماشین های کلاسیک مطابق با الزامات با توجه به مطلوبیت مطلق به مشخصات اصلی از منظر فنی و بصری است.

تولید کننده ی خودروی آلمانی با تکیه بر تکنولوژی انتخابی لیزر (slm) برای ساخت قطعات با استفاده از یک پرتو لیزر با انرژی بالا به ذوب کردن و رساندن یک الگوی خاص بر روی بستر پودر فلز است. پورشه کلاسیک یک مثال ارایه می دهد: مثلا اهرم آزاد برای کلاچ در پوشه 959 دیگر در دسترس نیست.

این جز ساخته شده از چدن خاکستری به الزامات کیفیت بسیار بالا است، اما تقاضا برای آن بسیار پایین است تنها به این خاطر که 292 عدد از این اتوموبیل فوق العاده تولید شده است. تنها فرآیندی که باید مورد توجه قرار گیرد، ذوب انتخابی لیزر است . هنگامی که بخش سه بعدی با استفاده از slm چاپ می شود، از طریق آزمایش های گسترده شامل یک آزمایش فشار با بار تقریبا سه تن و آزمایش توموگرافی برای این که تعیین کنند آیا گسل های داخلی در آن قسمت وجود دارد یا خیر.

همانطور که Porsche می گوید، آخرین چاپ این اهرم با رنگ های پروازی انجام می شود. در ادامه اضافه می کند که آزمایش های علمی با اهرم نصب شده در یک وسیله نقلیه آزمایشی و آزمون های رانندگی گسترده، کیفیت و عملکرد کامپوننت بدون عیب و نقص را تایید می کنند. در حال حاضر پورشه با استفاده از چاپ سه بعدی برای تولید قطعات یدکی خود استفاده می کند.

برخی از این قطعات از فولاد و آلیاژهای دیگر با استفاده از سیستم slm تولید می شوند و بعضی از آنها از پلاستیک با استفاده از سیستم چاپ sls سه بعدی ساخته شده اند. علاوه بر این اجزا ی چاپ شده ی سه بعدی، سازنده ی خودرو نیز در حال آزمایش است تا ببیند آیا 20 قسمت اضافی دیگر برای چاپ سه بعدی مناسب خواهد بود یا خیر.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی